dinsdag 25 oktober 2011 | 184x bekeken | 0x gedeeld | Leestijd: 1 minuut

MonsterMedia 2.0

Leerlingen van groep 7 en 8 ontwerpen in de game MonsterMedia 2.0 hun eigen monster en maken deze de slimste van allemaal. In de game overwinnen ze steeds nieuwe uitdagingen om verder te komen, terwijl ze spelenderwijs onmisbare mediavaardigheden ontwikkelen, zoals beeldbewerking en informatieverwerking. De game stimuleert bovendien strategisch gebruik van media, historisch besef en maatschappelijke bewustwording van de invloed van media op hun eigen denken en handelen.

Monster ontwerpen
Als speler heb je veel invloed op de visuele elementen en het spelverloop. Heeft een leerling veel tv-kennis dan kan het monster grote ogen hebben, als de leerling veel smst kan de monster grote vingers hebben. Het uiterlijk van het monster bepaalt zijn vaardigheid in de wereld. Soms zal een ‘Tv monster’ iets kunnen wat een ‘Sms monster’ niet kan of heeft hij een ‘Twitter monster’ nodig om verder te komen in de game.

Game voor ouders en leerlingen
Ook de ouders worden betrokken bij de game. Ouders en leerlingen kunnen thuis verder spelen en samen kunnen ze opdrachten maken.

Game vernieuwd
De educatieve game wordt wegens succes vernieuwd. Meer dan 25.000 leerlingen speelden het de afgelopen jaren. Nu wordt er gewerkt aan een moderne opvolger.

Participerende organisaties

Contactpersoon
Asta Biezeman
E-mail: Asta.biezeman@kunstgebouw.nl

Laat een reactie achter

Reacties die geplaatst worden zonder in te loggen, worden eerst goedgekeurd door de redactie.